King
of the
Jungle

App design, 2016

Beschrijving.

Voor Project F was Jungle Minds onze opdrachtgever. In teams van drie gingen we aan de slag om de medewerkers van Jungle Minds actiever en gezonder te zijn op werk. Door middel van deskresearch en fieldresearch hebben we de verschillende opties bekeken om ze op een leuke manier bewuster te maken van voeding en beweging op werk.
Voor dit project kregen we tien weken de tijd.

Eindresultaat.

De medewerkers van Jungle Minds hadden een Fitbit gekregen voor kerst. Een Fitbit is een activity tracker. Zo wordt er gemeten hoeveel stappen je zet, hoelang je slaapt, hoeveel calorieën je verbrandt etc.. We zijn erachter gekomen dat de medewerkers de Ftibit helemaal niet gebruiken en zelfs niet om hebben. Daar gingen wij mee aan de slag.
Wij wilden de medewerkers op een leuke en competitieve manier weer gebruik laten maken van de Ftibit. Daarom hebben wij een App ontworpen waar de medewerkers met en tegen elkaar kunnen strijden voor de titel als King of the Jungle.
De App bevat een tijdlijn waar iedereen kan zien hoe hun tegenstanders het doen. Dat gaat door middel van een dag challenge die je moet uitvoeren. Je kan zelf kiezen of je die dag een makkelijke(tegen minder punten) of een moeilijke challenge wilt doen. Op de tijdlijn kan je elkaar een duimpje of applausje geven, je kan iemand aanmoedigen en je kan hulp aanbieden.
Je kan King of the Jungle worden door de moeilijke challenges uit te voeren, badges te verdienen, je tips uit te voeren en te stijgen in de levels. Elke level is een ander dier en je wilt natuurlijk de King of the Jungle worden, de leeuw!
Ten slot kan je in de App zien hoeveel stappen je hebt gezet, hoeveel calorieën je verbrandt hebt, hoeveel trappen en kilometer je al gelopen hebt en je kan zelf het aantal glazen water en appels erin zetten(door middel van een QR code bij de kraan en de fruitmand).