T-Mobile
in de toekomst

App design, 2016

Beschrijving.

Voor de minor User Experience design kregen we T-Mobile als opdrachtgever. Zij hadden diverse cases waar wij uit konden kiezen. Wij gingen de uitdaging aan om de service van T-Mobile in de toekomst te creëren. Aangezien de technieken van nu met de dag beter worden en veranderen vonden wij dit een toffe case om aan te werken. Deze minor duurde 10 weken en ons team bestond uit 4 studenten.

Eindresultaat.

Na heel wat onderzoek en brainstormsessies zijn we eruit. Apps verdwijnen in de toekomst. Alle apps komen samen op jouw device en vormen een service. Het home scherm verdwijnt en maakt plaats voor een simpel scherm met jouw favoriete en meest bezochte services. Bij de zoekbalk kan je door middel van @ de service die jij zoekt oproepen.
T-Mobile houdt jou op de hoogte van jouw rekeningen en data door middel van een notificatie. Je hebt als het ware jouw eigen contactpersoon. De chatbot praat bijna als een echte T-mobile werknemer, waardoor het vertrouwd aanvoelt. Vanuit deze notificaties kan je direct kiezen voor jouw actie, zoals direct de rekening betalen met jouw ING.
Tot slot wordt T-mobile niet alleen een data provider, maar het koppelt al jouw devices met jouw bundel. Alles is aan elkaar geconnect en je bent dus altijd verbonden.